Există mereu discuția că Portul Constanța, ca suprafață, poziționare, infrastructură portuară este teoretic în primele din Uniunea Europeană. Nu mai luăm în calcul geopolitica și geostrategia.
Totuși, după cum arată site-ul Agrointeligența (agrointel.ro), în ciuda unei anumite creșteri a cifrei de afaceri, mărfuri tranzacționate, acest port nu a ajuns încă să figureze în topul celor mai mari cinci porturi ale Uniunii Europeme.
Vorbim de faptul că la Constanța, încă nu putem vedea anvergura economică a activității de la Anvers, Rotterdam, Pireu, Trieste, Marsilia și alte mari porturi fluviale sau maritime.
Evident, legarea Constanței de Dunăre prin Canalul Dunăre -Marea Albă, tronsomul Cernavodă – Poarta Albă-Constanța Sud Agigea are un rol fundamental pentru traficul de pe Coridorul PanEuropean reprezentat de Canalul Rhin-Main-Dunăre.
Sursa foto:Facebook