Un eveniment istoric a avut loc pe șantierul podului suspendat peste Dunăre la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din România de după comunism.
Constructorul a finalizat operațiunea de hidroizolație a căii de rulare și a început, joi, asfaltarea, ultima etapă a lucrărilor. Două echipe de așternere asfalt lucrează în același timp.
Grație condițiilor meteo favorabile, primul strat de asfalt a fost turnat începând din centrul podului. Într-o săptămână, constructorul speră să finalizeze două dintre cele trei straturi de asfalt finale.
Lucrările la pod se apropie de final, în ciuda întârzierilor cauzate atât de constructor, cât și de statul român, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Stadiul fizic de execuție pentru pod și drumurile adiacente este de 90%, conform raportării oficiale a CNAIR.
La începutul anului, în timpul unei vizite la Brăila, ministrul Transporturilor, social-democratul Sorin Grindeanu, a declarat că circulația pe pod ar putea începe la sfârșitul lunii mai sau începutul lunii iunie.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila reprezintă o realizare semnificativă pentru infrastructura României și va avea un impact major asupra transportului și economiei locale.
Asfalt pe Podul de la Braila. Foto: Captura YouTube