Scandal între jurnaliștii Cătălin Tolontan și Anca Alexandrescu, pe tema publicității la postul de televiziune Realitatea PLUS. Conflictul a izbucnit după ce Tolontan a publicat pe Facebook o analiză despre scăderea drastică a numărului de companii care își fac reclamă la Realitatea PLUS, deși audiența postului a crescut de cinci ori față de octombrie.
Ce a scris Cătălin Tolontan
„Din 138 de firme care și-au făcut publicitate în noiembrie pe Realitatea PLUS, au rămas 21 în decembrie, deși audiența a crescut de trei ori față de noiembrie și de cinci ori față de octombrie”, a scris Tolontan pe Facebook. El a subliniat că în noiembrie au fost 138 de firme care și-au difuzat spoturi pe Realitatea PLUS, iar în primele 8 zile din decembrie, doar 21 dintre acestea au mai continuat campaniile de publicitate.
Tolontan a explicat că, deși scăderile de publicitate pot fi firești în funcție de campaniile de sezon, acest declin brusc de aproximativ 90% este remarcabil. Potrivit jurnalistului, companiile care și-au redus prezența publicitară pe Realitatea PLUS provin din diverse industrii, de la lactate la farmaceutice și de la retail la tehnologie.
Replica Ancăi Alexandrescu
Anca Alexandrescu, jurnalistă și moderator la Realitatea PLUS, nu a rămas tăcută. Ea a reacționat rapid la postarea lui Tolontan, acuzându-l de atacuri dirijate.
„A venit ordinul aseară la 22 să ataci Realitatea? E jenant! Serios! Mulțumim tuturor pentru audiență! Chiar și celor care ne înjură dar se uită! În rest, nu mai muriți voi de grija noastră 😂😂”, a scris Alexandrescu pe Facebook.
Ulterior, aceasta a continuat atacurile la adresa lui Tolontan, ironizându-l direct: „S-au terminat subiectele și brusc te preocupă Realitatea? Păi hai să vedem de unde vin banii la celelalte televiziuni de știri? Sau n-a venit încă plicul galben și cu datele despre ei? Pardon, mailul de la cucuvea! 😂😂😂”.
Tolontan răspunde cu calm
Tolontan a preferat o abordare mai calmă, explicând că el nu a făcut altceva decât să publice niște date obiective.
„Am publicat niște date. Unii dintre cititori sunt supărați că am publicat că audiența Realitatea PLUS a crescut fără precedent. A crescut enorm, acestea sunt cifrele. Alți cititori sunt supărați că am publicat și datele despre reducerea numărului de spoturi. Sunt statistici, aceleași pentru toată lumea, măcar cifrele să poată fi numitorul comun al românilor”, a declarat jurnalistul.
Întreaga postare aici: