Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a obținut o victorie definitivă în instanță împotriva OTP Bank, într-un proces legat de contestarea actului de control emis de autoritate, care sancționa banca pentru o practică comercială neloială.
În timpul unei inspecții tematice desfășurate în 2021 la OTP Bank Romania, comisarii ANPC au descoperit că banca promova un pachet pentru persoane fizice numit LeZero, sub sloganul „Ia-ți pachetul Le zero/Zero cuvinte în plus. Le zero. Lejer zero”. Acesta era un produs combinat care inducea consumatorii în eroare, sugerând că aceștia pot beneficia de un avantaj potențial – o reducere de preț până la zero.
Aceasta a fost considerată o practică comercială neloială, deoarece nu respectă diligența profesională necesară, adică „nivelul de atenție și îngrijire pe care un consumator le-ar aștepta în mod rezonabil de la comercianți, în conformitate cu standardele de piață și principiul general al bunei credințe”.
Prin urmare, comisarii ANPC au solicitat, la acel moment, încetarea practicii comerciale neloiale, prin eliminarea sintagmei LeZero, care putea induce consumatorii în eroare.
Pe această bază, la 24 august 2021, a fost emis un ordin ANPC împotriva operatorului financiar bancar, care impunea măsura prevăzută în actul administrativ, respectiv eliminarea sintagmei LeZero din pachetul LeZero.
Sursa foto: Facebook ANPC